G-ZZ66YN8BQN

آشنایی با تری دی پانل

برای آشنایی با تری دی پانل که در صنعت ساختمان اسفاده میشود توضیحاتی در این متن گفته شده است.تری دی پنل تشکیل شده از یک لایه عایق پلی استایرن نسوز بین دو صفحه مفتولی است که با خرپاها به صورت جوش به هم متصل شده است.  تری دی پانل بااستفاده کنترل کیفیت دقیق تولید میشود.  با نظارت متخصصان امور ساختمانی نصب و اجرا می‌گردد.در ادامه توضیحات آشنایی با تری دی پانل باید گفت در این روش محصولات پیش ساخته سبک به صورت اتصالات یکدست تولید میشود ودر ساختمان به صورت دیوار به دیوار، سقف به دیوار و دیوار به پی نصب و انجام میشود .  پس از نصب تأسیسات ساختمان به کمک دستگاه ،عملیات بتن پاشی (شات کریت) صورت میگیرد. استحکام و پایداری ساختمان را در برابر نیروهای دینامیکی حاصل از زلزله یا طوفان افزایش می‌دهد. محصولات پیش ساخته سبک که به تری دی پنل (3d panel) معروف است .اکنون نیز در بسیاری از کشورهای پیش رفته با استقبال فراوانی روبرو شده است واز دولایه شبکه فلزی mesh در طرفین و یک لایه فوم پلی استایرن کند سوز در وسط تشکیل شده است.این سه لایه به کمک مفتول های جانبی به نام خرپا به هم متصل شده است.

ساختمان های جدیدو تری دی پانل

در ادامه آشنایی با تری دی پانل و درتوضیح وجود ارتباط بین ساختمان های جدید و تری دی پانل باید ابتداچند موضوع را بیان کنیم.ایران کشوری پهناور با شرایط آب وهوایی متفاوت است،پس لازم است روش های ساختمان سازی مناسب هر منطقه طراحی و اجرا شود.باتوجه به اینکه ایران روی یکی از کمر بندهای فعال زمین لرزه در جهان قرار دارد پس ساختن ساختمان های مقاوم با امنیت بالابسیارلازم است.

بررسی نیاز کشوربه واحدهای مسکونی نشان میدهد که با توجه به جمعیت جوان کشورماهرساله تعداد بسیار زیاد واحد مسکونی در کشور نیازداریم ولی روش های قدیمی ساخت پاسخگوی آن نیست. کیفیت ضعیف ساخت سنتی باعث فرسوده شدن سریع ساختمان های موجود شده که موجب افزایش نیاز به ساختمان سازی جدید میشود. در ادامه مساله مقاوم سازی هم مورد توجه قرار میکیرد. بایدروش های تولید تری دی پانل بررسی و اجرا شود.

یکی از روش های مطرح شده دردو دهه اخیر همان تری دی پنل است.که تشکیل شده از دولایه بتن با شبکه های جوشی و یک لایه پلی استایرن (فوم) است.

نمایی سه بعدی از تری دی پنل

مش وفوم

سازه های مدرن و تری دی پنل

مطالب ارایه شده در متن بالا
خانه

مزایای تری دی پانل

    در ادامه ی آشنایی با تری دی پانل مزایای استفاده از آن بیان خواهد شد
  1. کاهش بسیار زیاد بارهای ساختمانی
  2. کاهش هزینه های نیروی انسانی
  3. مقاوم در برابر زلزله
  4. صرفه جویی در تجهیزات نصب
  5. مدت زمان اجرا کاهش میابد
  6. مقاوم در برابر آتش سوزی
  7. عایق در برابر حرارت برودت رطوبت وصدا
  8. بهینه سازی مصرف سوخت و نیرو
  9. عدم نفوذ نسبی آلودگی های صوتی وآرامش برای ساکنین ساختمان در شهرهای بزرگ
  10. عبور دادن لوله های آب و فاضلاب و برق و تلفن به سادگی از زیر شبکه های پانل و نصب چها چوب درها و کلاف فلزی پنجره ها قبل از بتن پاشی
  11. دست یابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت کم دیوارهای پنلی 
  12. نفوذ ناپذیری ساختمان در برابر حشرات 
  13. افزایش عمر مفید ساختمان

پنل آباد

در باره پنل آباد

ادرس

ارتباط باما